Blog

Roland Case Study – Lesgeven 2.0: kennis en resultaat gekoppeld

De afgelopen paar jaar ben ik veel op reis geweest. Ik heb vele landen gezien en op vele podia gestaan. Ook heb ik veel organisaties direct en indirect kunnen helpen bij de ontwikkeling van hun marketing inspanningen. Graag wil ik de ervaring bij een van die organisaties met jullie delen. Omdat het een mooi proces Lees meer overRoland Case Study – Lesgeven 2.0: kennis en resultaat gekoppeld[…]

We vergeten het “Tactische middenveld” en daarom doen we maar wat!

Het is best wel een beetje raar. We willen van alles, alleen komt er van alle plannen zo weinig terecht!  Mijn ervaring is dat veel marketeers en managers echt wel weten wat ze willen. Als je het vergelijkt met het verbouwen van een huis. Je ziet in je hoofd al helemaal hoe je wilt gaan Lees meer overWe vergeten het “Tactische middenveld” en daarom doen we maar wat![…]

Zo hou je als marketeer je kennis op niveau

Volgens McKinsey en Google moeten we allemaal (marketeer of niet) moeten we minstens een halve werkdag per week nieuwe dingen leren. Daar ben ik het hartgrondig mee eens. In de stijl van mijn oma (deze) probeer ik zelf elke dag te leren. Elke dag iets nieuws houdt je brein scherp en je kennis hoog. Ik denk dat Lees meer overZo hou je als marketeer je kennis op niveau[…]

6 karakter eigenschappen van een ‘perfecte’ marketeer

Het mag duidelijk zijn: een marketeer is niet zomaar iemand. Een marketeer moet van veel markten thuis zijn en met iedereen kunnen communiceren. Dat is niet eenvoudig. De vraag rijst zelfs of de ‘perfecte marketeer’ wel bestaat. Laten we eens kijken naar zes karakter eigenschappen van een goede marketeer. Hoe ziet die perfecte marketeer er Lees meer over6 karakter eigenschappen van een ‘perfecte’ marketeer[…]

Waar moet een marketeer kennis van hebben?

Er zijn mensen die denken dat een marketeer niet meer hoeft te doen dan persberichten schrijven of een stukje op de website plaatsen. Dit is natuurlijk volkomen fout. De rol van een marketeer is vele malen groter. Van een marketeer wordt verwacht dat ze veel verschillende kwaliteiten bezitten. Een marketeer moet tegenwoordig kennis hebben van Lees meer overWaar moet een marketeer kennis van hebben?[…]