Blog

Marketingcirkel: Je opgedane kennis ook daadwerkelijk toe kunnen passen

Afgelopen week hebben we je geïnformeerd over onze cases bij de HEMA en Roland. Vandaag willen we officieel Marketingcirkel presenteren! In bijna elke organisatie wordt veel aandacht besteed aan opleiding. Het verhogen van de kennis moet zorgen voor meer productiviteit, effectiviteit en resultaat. Doordat marketing constant aan verandering onderhevig is, moeten marketeers van veranderingen op Lees meer overMarketingcirkel: Je opgedane kennis ook daadwerkelijk toe kunnen passen[…]

Mijn Hema Case Study – opleiden 2.0: Kennis en resultaat gekoppeld

De kracht van het “Voor doen, Samen doen en Zelf doen”! Mijn overtuiging is dat marketeers en bedrijven veel meer kunnen dan ze zelf denken. Bijna iedere marketeer volgt marketing colleges of gaat naar congressen. De kennis is grotendeels aanwezig, de vraag is alleen hoe krijg je de kennis effectief werkend in jouw praktijk. Precies Lees meer overMijn Hema Case Study – opleiden 2.0: Kennis en resultaat gekoppeld[…]

Roland Case Study – Lesgeven 2.0: kennis en resultaat gekoppeld

De afgelopen paar jaar ben ik veel op reis geweest. Ik heb vele landen gezien en op vele podia gestaan. Ook heb ik veel organisaties direct en indirect kunnen helpen bij de ontwikkeling van hun marketing inspanningen. Graag wil ik de ervaring bij een van die organisaties met jullie delen. Omdat het een mooi proces Lees meer overRoland Case Study – Lesgeven 2.0: kennis en resultaat gekoppeld[…]

We vergeten het “Tactische middenveld” en daarom doen we maar wat!

Het is best wel een beetje raar. We willen van alles, alleen komt er van alle plannen zo weinig terecht!  Mijn ervaring is dat veel marketeers en managers echt wel weten wat ze willen. Als je het vergelijkt met het verbouwen van een huis. Je ziet in je hoofd al helemaal hoe je wilt gaan Lees meer overWe vergeten het “Tactische middenveld” en daarom doen we maar wat![…]

Zo hou je als marketeer je kennis op niveau

Volgens McKinsey en Google moeten we allemaal (marketeer of niet) moeten we minstens een halve werkdag per week nieuwe dingen leren. Daar ben ik het hartgrondig mee eens. In de stijl van mijn oma (deze) probeer ik zelf elke dag te leren. Elke dag iets nieuws houdt je brein scherp en je kennis hoog. Ik denk dat Lees meer overZo hou je als marketeer je kennis op niveau[…]